niedziela, 30 kwietnia 2017

Jak zmotywować się, aby czytać ?

Sposób na karteczki.
Mój pomysł przyszedł nagle, ale mnie pomaga, a przy tym nawet fajnie się bawię,
 więc mam nadzieje ,że może komuś ułatwię jakoś życie. 
Bierzemy kolorowe karteczki, jeżeli ich nie mamy możemy po prostu wyciąć z kolorowego bloku, bądź normalnego, wasz wybór. (Ale te klejące lepiej się trzymają ;) 
Na każdej z karteczek będziemy pisać datę. Zaczynamy od aktualnej. Dziś mamy 30, no to piszemy, odznaczamy dzienną ilość stron, którą chcemy przeczytać i naklejamy 
datę przed nowym rozdziałem. 
Zasada jest prosta, danego dnia czytamy tyle, ile mamy zaznaczone.
(Pod datą możecie napisać jakiś motywujący cytat, bądź jakiś zabawny rysunek, co tylko chcecie. Albo np. jakieś hasło "już niedługo" czy coś w tym stylu, wiecie o co mi chodzi ;) 
To już od was zależy co tam chcecie.
I zaznaczamy np, po 50 stron, więcej bądź mniej. Ja akurat, staram się zaznaczyć więcej bo mam ją przeczytać do dziesiątego maja, jestem ciekawa czy mi się uda, czy też nie.
Co mi się w tym podoba ? Ta satysfakcja, jak już się oderwie karteczkę z danego dnia, ta chwila kiedy wiesz ,że dotrwałeś " o popatrz ! udało mi się, dokonałam tego ", to uczucie jest bezcenne
i nie zastąpione.
Fajnie jest się sprawdzać, czy pokonywać siebie, o co mi w tym momencie chodzi ?
O udowadnianie sobie, że możemy więcej.
O stawianie sobie co raz to różniejszych wyzwań, a przede wszystkim doprowadzanie ich do końca.
 Znam jeszcze inny, lepszy sposób do zmotywowania się.
 Po prostu sięgnięcie po książkę i zaczęcie czytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobał Ci się ten post?
Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz!
(To daje ogromną motywację, a przede wszystkim to fajne uczucie, że ktoś czyta to, co piszesz, i dzieli się się swoją opinią ♥)
Serdecznie dziękuję ♥

*spam oraz obraźliwe komentarze nie będą akceptowane* (ಠ⌣ಠ)
P.s. Nie wiesz co robić rób dobro ♥